söndag 10 maj 2009

Mobbing kommer aldrig dö

Jag förstår inte deras sätt att prata. Deras sätt att vara dom, deras sätt att förstå, vara, veta, tro. Vad de tycker. Vad de tycker om olika grupper med personer. De tycker att mörka människor är fula för att de har ett annat sorts pigment än vad vi har. De tycker att alla tyskar tillhör hitler. De tycker att alla som föds med en cp skada är dumma i huvudet. De som föds med en cp skada har ju fått skadan vid födseln. De har ju till expempel fått navelsträngen runt halsen så att de nästan dött av syrebrist. De är väl lika smarta som oss även fast de varit nära döden? Även fast de skadat någon av hjärnans sinnen. Även fast de kanske har spändare muskler än vad vi har. De som är mörkhyade har ju mörkt pigment för att de födits i ett varmt land så att de inte ska skada huden av solen. Tyskar har inget att göra med hitler. Jo, lite grann, han hatade ju judar och var nazizt, mördade en massor av människor och var en avskyvärd människa. Tyskar är bara från samma land som hitler var, och vissa tyskar var t.om. med om det. Det är ingenting man kan rå för. Och sedan till mig. Jag kan inte rå för att jag är blek som ett vitt lakan? Jag kan inte rå för för att jag ser ut och är på ett visst sätt. Det är våra gener, hur vi är, och vad vi är som påverkar människor. Elaka människor med mystiska tankar som hur mörka människors hud ser ut m.m. Det är det som är mobbing. Mobbing kommer aldrig dö.

Jag tycker förövrigt att söndagar är en konstig dag. Det är då alla tragiska tankar dyker upp, och det är då man vill försvinna. Jag vill försvinna. Är trött, på morgonen fick jag en pytteliten ångest klump som bildade sig till en stor helvetes jävla böld. Nu sitter den i mig och den växer så att det knakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggarkiv